Back To Top
Projekt „Modernizace IT učebny“
Spolufinancováno Evropskou unií
Předmětem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti základního vzdělávání a zvýšení její dostupnosti.
Cílem projektu je:
- zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro práci s digitálními technologiemi,
- využívání odborné učebny minimálně 75 % časového využití pro formální výuku a neformální vzdělávání odborných předmětů v oblasti přírodních věd nebo polytechnického vzdělávání nebo cizího jazyka nebo práce s digitálními technologiemi.
Výsledkem projektu bude rozvoj kompetencí žáků základní školy zejména v oblasti práce s digitálními technologiemi. Díky projektu dojde k pořízení moderního vybavení, které reflektuje současné trendy a aplikuje je do výuky.
Na daný projekt je poskytována finanční podpora od Unie (Spolufinancováno Evropskou unií).
Projekt je realizován za podpory MAS Střední Povltaví - www.masstrednipovltavi.cz
V rámci výzvy vyhlášené MŠMT - Šablony II se někteří žáci 2. B zapojili do projektu Čtenářský klub.
V Klubu budou číst pro radost a pro zábavu, budou si zdokonalovat své čtenářské dovednosti, obohacovat slovní zásobu, vyhledávat v textu informace, rozvíjet fantazii…
Ve dvou hodinách jsme se zaměřili na knihu Tatínku, ta se ti povedla a povídali jsme si o autorech a ilustrátorech dětských knih. Čtení doplnily i zábavné úkoly a hry s písmenky a se slovy.
Mgr. Radmila Dostálová
Více fotografií naleznete zde: Fotogalerie - Čtenářský klub ve 2.B
Školní klub Badatel, projekt, který probíhá v rámci výzvy vyhlášené MŠMT - Šablony II, pokračuje i ve 2. pololetí. Jelikož poslední dny jsou poměrně nepříznivé na procházky po lese, rozhodli jsme se pro aktuální téma a povídali jsme si o větru, o tom jak vzniká, co dokáže a jaké druhy větru můžeme rozlišit. Vyrobili jsme si papírový větrník, který jsme venku ihned vyzkoušeli. Žáci pozorovali určité znaky, které vypovídají o síle větru a zaznamenávali je do pracovního listu. Podle znaků, které pozorovali, odhadovali rychlost větru pomocí Beaufortovy stupnice. Všem se práce dařila.
Mgr. M. Kortanová
Více fotografií naleznete zde: Fotogalerie - Kroužek Badatel pokračuje i ve 2. pololetí
V rámci tzv. Šablon II (výzvy vyhlášené MŠMT) se žáci 2. A pí. učitelky Ilony Hronkové a 4. A pí. učitelky Marie Kortanové zapojili do projektu Tandemová výuka v ZŠ.
O co jde? Jedná se vlastně o párové vyučování, kdy v jedné třídě během jedné vyučovací hodiny působí dva kantoři. Tato metoda umožňuje lepší spád hodiny, větší zpestření, individuální přístup i aktivnější zapojení žáků do jednotlivých činností. Hodiny českého jazyka i matematiky neprobíhaly pouze v kmenových třídách, ale i v multifunkční nebo ICT učebně.
I. Hronková, M. Kortanová
Více fotografií naleznete zde: Fotogalerie - Tandemová výuka
První hodina se nesla v duchu vzpomínek na autorku mnoha pohádek Boženu Němcovou.
Mgr. Hana Prášková
V rámci výzvy Šablony II na naší škole probíhá tandemová výuka, například v hodinách německého jazyka. Vyučovací hodiny se účastní dva učitelé, kteří mají více času se žákům věnovat, pomáhat jim podle potřeby, učitelé se zároveň navzájem inspirují např. ohledně výukových metod.
Ing. H. Pištěková, Mgr. H. Jeřábková
Žáci 5.C využívají v hodinách českého jazyka notebooky, které byly pořízeny v rámci “ Šablon pro MŠ a ZŠ II ". Každý žák pracuje na svém zařízení, na konkrétním úkolu, který mu pomáhá posilovat jeho slabé stránky, v jeho vlastním tempu.
D. Kotrbová
Více fotografií naleznete zde: Fotogalerie - Využití ICT ve vzdělání v ZŠ
V rámci výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ II, pracují žáci v Klubu zábavné logiky a deskových her, kde se snaží rozvíjet algoritmické myšlení (algorithmic thinking and programming skills). Pomocí základní sady LEGO WeDo 2.0 sestavovali různé druhy robotů, které se později budou snažit „oživit".
Mgr. Jan Hrubec
Více fotografií naleznete zde: Fotogalerie - Klub zábavné logiky a deskových her
.V rámci výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ II, která je spolufinancována EU, Evropskými strukturálními a investičními fondy a OP Výzkum, vývoj a vzdělávání, začal ve škole probíhat nový školní klub Badatel. Činnost klubu je zaměřena na rozvoj badatelských dovedností v přírodovědných, technických a společenskovědních oborech. Cílem je rozvíjet u dětí jejich zájem o přírodní vědy. Při zkoumání, experimentování a objevování rozvíjejí děti schopnost práce s informacemi, kritického myšlení, formulace otázek a hypotéz a jejich praktického ověřování vlastním výzkumem.
Mgr. Marie Kortanová
Šablony II, které vyhlásilo MŠMT, využila naplno i naše škola. Tento projekt umožnil učitelům realizovat spolupráci ve výuce. Tandemové vyučování je toho zářným příkladem.
Co je tandemová výuka? Zjednodušeně řečeno, ve vyučovací hodině jsou dva učitelé. Přítomnost druhého pedagoga ve výuce výrazně zvyšuje možnosti individualizace výuky s ohledem na speciální vzdělávací potřeby žáků.
Tandem si užívají děti v 1.B. Paní učitelka H. Prášková a D. Kotrbová využívají této spolupráce v českém jazyce.
Více fotografií naleznete zde: Fotogalerie - jedna třída, dva učitelé